Výzkumná skupina se zaměřuje na zkoumání, vývoj a implementaci inovativních obchodních modelů, které podporují udržitelnost a konkurenceschopnost podniků v dynamickém tržním prostředí. Zkoumání dopadů digitální transformace na obchodní modely, na tvorbu a zachycování hodnoty, včetně charakteristiky hybných (klíčových) faktorů digitální transformace a úrovně digitální zralosti. Vývoj modelů, které integrují environmentální a sociální faktory do podnikové strategie a podporují dlouhodobou odolnost podniků. Zkoumání a návrh modelů, které zvyšují společenský dopad univerzit prostřednictvím spolupráce s průmyslem, veřejnou správou a komunitami, včetně modelů znalostního transferu, podnikavosti a sdílené tvorby hodnoty. Výzkumný tým reflektuje rostoucí potřebu propojování akademické sféry s aplikační praxí a aktivně propojuje a rozvíjí výzkum v oblasti inovací obchodních modelů univerzit a jejich transferu do podnikové a institucionální sféry.
Oblasti výzkumu:
- Digitální transformace obchodních modelů
- Udržitelné inovace obchodních modelů
- Inovace obchodních modelů univerzit a jejich transfer do podnikové a institucionální sféry